De eldste Taunusene:
(i rekkefølge etter eierens medlemsnummer)
De var der i år også, Lisbeth (medl. 1) med sin '74 sedan 1,6. Sistnevnte startet villig etter vinterdvalen en gang i mai, på første forsøk, til eierens store tilfredsstillelse.
Han hadde en coupe å ta med seg i år også, Jan (medl. 62), som kom med denne originale 2,0 GXL'n fra 1972.
Nyrestaurert i fjor, og et velkjent syn på Taunustreffet, er denne 2,0 GT'n til Odd (medl. 89) fra 1973.
Takket være innlånt sjåfør, som var så heldig å få kjøre Taunus en hel helg ;-), fikk Odd også med seg '71 1,6 GXL'n sin, som han pusset opp for noen år siden.
Rune (medl. 119) kjørte denne oppussede coupeen, en '71 1,6 GXL, som en en av flere Taunuser i familien.
|
Frode M. (medl. 131) kom med sin gjennomrestaurerte '71-modell 2,0 coupe. Bilen er kjent for de som har vært på Trønderford, men var et nytt bekjentskap på klubbtreffet. |
1. plass Publikums favoritt Hunderfossen 2011 |
|
Med i følget fra Trøndelag var også Frode E. (medl. 173) med denne automatgirede 2,3 GXL'n fra 1973.
3. plass Publikums favoritt Hunderfossen 2011
|
Etter noen års fravær på treffplassen, fikk vi gjensyn med denne sedanen til Arne (medl. 243), en original 2,3 GXL fra 1973.
Den smilte bredt på treffplassen i år også, denne 1,6 stasjonsvognen fra 1975 som eies og kjøres av Tor Jarle (medl. 286).
Endelig kunne Kent Johan (medl. 375) komme på treff med egen Taunus, en noe ombygd '72 2,3 GXL med 8" breie felger, stasjonsvogn-fjærer bak og "budalslem". (Og forklaring på det siste, for de som trenger det, kommer i Taunus-posten).
|
Geir (medl. 408) har denne 2,0 GXL'n fra 1974 som ble importert fra Sverige i 2006, en svært original bil som bla fortsatt har original lakk. |
2. plass Publikums favoritt Hunderfossen 2011 |
Også Aud (medl. 450) var på treffplassen med sin oppussede og tidsriktig maisgule '71 2,0 GT sedan. Det var treffets andre bil med "budalslem" ;-)
Nok en automatgira bil var denne coupeen til Morten (medl. 549), en '74 GXL med 2,0 rekkefirer.
Bent Ove (medl. 552) hadde i år med denne nyanskaffelsen, en '74-modell med 2,0 Sierra-motor, femtrinns kasse, ettermontert vinyltak og litt XL-utstyr.
Så ble det jommen to stasjonsvogner på treffet i år også. Denne tilhører Ola B. (medl. 618) og er en 1,6 fra 1973.