Siste type Taunus:

(i rekkefølge etter eierens medlemsnummer)

 

Rune (medl. 59) hadde også med denne '81'n med is-motor/girkasse, turbo og progressiv servo fra Sierra. Den omfattende, men diskrete, ombyggingen, der han blant annet har flyttet opp både forstilling og bakstilling etter senking for å unngå kort vandring på fjærene, førte til pokal etter bedømming:

2. plass Beste ombygde Taunus Gol 2010

En annen '81-modell på treffplassen var denne toliteren fra '81 som Lars (medl. 305) har eid og kjørt i drøyt 25 år nå.


Kolbjørn (medl. 441) har denne '82 Bravo I som han har gjort en hel del på. Den har fortsatt originalfargen som han selv med et smil kaller høreapparatfarget.


Den neste bilen var treffets store overraskelse. I tillegg til Lisbeths '74-modell var nemlig denne bilen den eneste andre av bilene på dette treffet som også var på klubbens aller første treff. Det var i Maridalen ved Oslo i 2000 - men da hadde bilen en annen eier, og var treffets "fargekart":

Det har tydeligvis skjedd mye siden den tid, for nå ser den samme bilen sånn ut:

Denne 2,3 GLS'n med Ghia interiør, har vært Kurt (medl. 467) sitt vinterprosjekt.


Vidar (medl. 493) tok turen til treffet med denne pent brukte '82-modell 1,6 som bare har gått snaut 65.000. Godt å se at noen av de kilometrene brakte dem til Taunus-treffet ;-)


Original på mer enn én måte er Helge (medl. 521) sin '82 toliter GL. Den var nemlig én av bare to på treffplassen med automat.


Kai (medl. 555) har denne 2,0 urørte originalbilen som kun har gått ca 128.000 så langt.


Ola (medl. 569) kom med denne '81 Bravo'n med toliter.


Denne '81-modellen er ombygd av Arne (medl. 574), og har blant annet en 2,0 is under panseret, et selvbygd 2,5" eksosanlegg og 16" alu-felger.


Og dette er den modifiserte '82 sedanen som Glenn (medl. 587) kom med.


Og helt til sist har vi Marianne (medl. 610) sin '82 toliter Bravo.

 

Tilbake til treffsiden