Siste type Taunus:
(i rekkefølge etter eierens medlemsnummer)
Som nevnt hadde Lisbeth (medlem 1) med seg to biler i år
(takket være hjelpsomme sjåfører; Kjetil (medlem 3) og
Stian (medlem 4)). I 2003 skaffet hun seg denne 1,6 firedørs '80-modellen,
fordi hun ville ha en hobbybil og lære mer om karosseriarbeid.
Torbjørn (medlem 8) sin andre bil (- på treffet,
vel å merke), var denne '81 2,0 Bravo 1 med "color code" støtfangere
og speil, RS-ratt og quick-shift kasse. Bilen ruller på 6X13 ATS med
205/60X13.
Raymond (medlem 13) og hans '81 toliter, som var den eneste
stasjonsvogna i år, fikk vi dessverre ikke bilde av på treffplassen,
men de var like fullt på treffet. Siden Haldentreffet i fjor, har bilen
fått seg et par svarte striper også over det helt spesielle panseret.
Simen (medlem 32) har denne '80 2,0 GL Bravo-modellen, som
han har byttet karosseri på den siden var på Taunus-treff første
gang i 2001. Den har motor og femtrinns kasse fra en '85 Sierra, grenrør,
K&N luftfilter og interiør, samt ledningsnett, ruter osv fra en
'82 Bravo II.
I år fikk vi også et gjensyn med Rune (medlem 87)
og hans '81-modell, som har en ren og pen 2.0-liter under panseret og klubbens
logo diskret plassert under blinklyset på begge framskjermene.
Anders (medlem 108) kjørte bruksbilen sin, en 1,6 L
Bravo II til treffet. Det er den ene av to Taunuser han har, og denne sitter
det nå en toliter i.
Her gjelder det å holde hodet kaldt, for fronten til
tross er bilen til Edmund (medlem 255), en '82-modell, toliter Bravo. Den
har diverse modifiseringer, og den mest synlige er kanskje frontbyttet.
I tillegg dukket det opp et trivelig ektepar rett før
cruisingen med sin lyseblå metallic firedørs 1981 Taunus med
toliter, som de har hatt siden den var ny, (har dessverre ikke bilde av denne).
Sporty stilte de opp og ble med på cruisingen etter å ha lest
om treffet her på nettsidene våre.