De eldste Taunusene:

(i rekkefølge etter eierens medlemsnummer)

Lisbeth (medlem 001) har fortsatt denne 1974 1600 L som hun har eid siden 1985 og prøver å holde så original som mulig.


Stian (medlem 004) har nettopp fått seg ny bil. Dette er også en 1974-modell, men coupe. Originalt hadde den 1600-motor men nå ser det slik ut under panseret:

En toliters is-motor fra en '88 Sierra er drivkraften nå, og nederst i bildekanten drar vi kjensel på et K&N luftfilter.


En riktig sjeldenhet er denne ene av de to bilene som Torbjørn (medlem 008) hadde med seg. Dette er en original 1300 fra 1974! Og sånn ser det ut under panseret på den:

I tillegg til original merking i motorrommet, er også de originale sidedekalene i god stand.

Torbjørn er andre(!) eier på bilen.


Simen (medlem 032) hadde også fått seg ny bil, en 1974 1600 XL komfortabelt utstyrt med kaffekoppholder og akkurat plass til kaffekanna i bakseteryggen når armlenet er nedfelt:


Også fra sørlige trakter i Norge kom denne 74-modellen av en 1600 L som Terje (medlem 057) hadde med seg. Under panseret sitter nå en 2.3-liter.


Denne 1973 GT'n med en 2.8i V6 under panseret sørget eier Odd (medlem 089) for å kjøre til treffet i år som i fjor. Ingen liten prestasjon - han var treffets lengst tilreisende og kom med to biler! NB: Sjekk takluken!

Den andre bilen Odd hadde med seg, og som Frode (medlem 173) kjørte, er en av klubbens få biler som har originale skilt med kun en bokstav. Bilen er en original 1600 L fra 1970.


En annen kjenning fra i fjor, var Terje (medlem 111) med sin '74 2.0 GXL. I år sto bilen med følgende beskjed i ruta: Til salgs!

 

Tilbake til treffsiden