Bjørnars fresche:

 

Første Taunusen var denne, en 81-modell 1,6 L med 2,0-motor:


Neste var en '82-modell Bravo, som bare hadde gått 70.000. Den var rammeskeiv og ble kjøpt som delebil, men var likevel så bra at den svarte Taunusen ble brukt som delebil i stedet.

Bilen ble "styla" med frontspoiler og sideskjørt fra en Ascona, (en del ombygging) og lakka Hitachi gravemaskin oransje.

Toliteren ble tatt ut og trimma med 296 trimkam, økt kompresjon, grenrør og 2x45 mm Weber, og montert tilbake i Bravo'n med 1,6 bakaksel (artig).

Dessverre hadde bilen et stygt møte med et tre, og ble demontert og sendt til opphugging :(


Siste Taunusen så langt ble kjøpt sommeren 2004, og er en '77-mod. Her står bilen parkert med styling og 17" felger med 215 og 235/45 dekk og en kompis (vidar t) som hjelper til å polere.

 

Tilbake til bildesiden