Stians gamle blir som ny:

 

Bilen er en 1974 coupe, originalt med 1600 motor, og bildet under er tatt i 1991 da bilen ble lakket om fra grønn metallic til rød.

Etterhvert solgte Stian bilen, og en stund senere havnet den hos Kjetil, (medlem nr. 003). Hva som skjedde med den mens han eide den, kan du se bilder av her.

Nå er bilen tilbake hos Stian, som tok den med seg på klubbtreff på Gol 2002, og sånn gikk det:

Det ble skikkelig premiefangst på den nyoppussede coupeen - med pris både for "beste ombygde Taunus" og "publikums favoritt".

Selv om bilen ser temmelig original ut, er det gjort mange endringer:

Motoren er en '88 sierra 2,0 is , med K & N luftfilter , og 2,5" eksosanlegg. Det elektriske systemet til injectionanlegget er koblet til det orginale el.systemet slik at det er likt den koblingsmetoden som er originalt i Sierra.

Gearkassa og mellomakslingen er fra samme bil.
Understellet er satt opp med komplett poly-foringsats , Wilwood 285mm bremser foran , justerbare Koni støtdempere rundt om, helsveist forstillingstravers fra 81-mod 2,3 ghia.

Bilen har 20mm stabstag foran + bak, nylonforinger i rammevangene foran, Goodridge bremseslanger (teflon/stål), den store Atlasbakakselen med 9" tromler, 22mm hovedbremsesylinder fra Granada , balanseventil til bremsene bak fra Sierra , elsystem fra 76-mod 2,3s + 77 1,6l og bilen har intervallviskere + org el til midtkonsollen. Varselsystemet til bremsene er fra en 82-mod Capri 2,8 inj.

 

Tilbake til bildesiden