Hvem er vi?

Vi er Taunus-entusiaster som av ulike grunner bruker tid og krefter på å holde en eller flere gamle doninger på veien.

Vi har rett og slett sansen for denne slitesterke og enkle bilen med sine mange særegenheter.

Kanskje du også hatt problemer med dører som blir så helt utrolig bånntæla om vinteren, dørhåndtak der du må trekke ned hendelen etter bruk, eller har du måttet byttet slitte foringer i det siste?

Been there - done that!

Hvem kan bli medlem?

Hvorfor bli medlem?

Å bli medlem i Ford Taunus klubben vil gjøre livet lettere for deg som har lyst til å holde liv i en gammel Taunus.

Du vil nyte godt av våre rabattordninger, og som medlem får du tilgang på tips om alt fra tekniske detaljer til hvor du kan få tak i deler.

Som medlem får du jevnlig tilsendt "Taunus-posten" med blant annet tekniske tips og bilder. Gjennom bladet blir du oppdatert på det som skjer i klubbens regi.

Det sosiale er viktig, og vi hadde vårt første lille klubbtreff i juni 2000. Vi stilte selvfølgelig også på stormønstringene Ford 2000 på Lillehammer og Autofil 2002 på Lillestrøm. Klubben har nå sitt årlige klubbtreff andre helg i juni.

Klubben er landsdekkende og åpen for alle som har interesse for Taunus produsert mellom 1970 og 1982.

Det spiller ingen rolle om bilen din er original eller ombygd - eller om du rett og slett skulle være så uheldig å være uten Taunus for tiden ;-)