Simen kjører denne '82:

Litt fakta: Ford Taunus 1.6 L - 1982. Byttet motor til en 2.0
fra en '86 Sierra og en 5-trinns kasse fra en '89 Sierra, våren '98. Mellomakselen
med gummikobling røyk når jeg lå i 80 opp en bakke 3 mnd. senere (det var
skummelt!!!), så den er byttet med en fabrikkny mk2 mellomaksel med kryssbolt.

Det var svarte støtfangere, så de har jeg byttet foran (og
nå også bak...). I '99 byttet jeg bakakselen (4,11:1 med 8' tromler) med en
3,75:1 og 9' tromler; den skramla og klanket (ikke noe romling...), så jeg
fant en til som var mye mér presis. :) Med 3,75:1 ble utveksling/speedometer
helt riktig med 5-trinns kassa. (13' felger...) Alt av bremser ble byttet
og overhalt.

Orig. grenrør fant jeg på Ekebergmessa for 100,- :-)

32/36 totrinns Weber med K&N filter:

Nye originale fjører + nye Motorcraft gassdempere bak.

Interiøret er originalt, unntatt instrumentene/plata (var sølvfarget...)
Turtelleren (Manik/elektronikk) er fra en eldre Escort med skive fra Granada
V6. Granada midtkonsoll.
På bursdagen min i fjor, ('00) pløyde jeg ned 10 meter med
stålgjerde (fin 30-års gave??? :-/ ), så nå er jeg snart ferdig med en totaloverhalt
forstilling... :-D Rust i venstre hjulbue bak, og HELE bagasjen... :-(
Så det eneste jeg har igjen å bytte nå, er karosseriet... ;->