Taunuser Kjetil har (hatt):

Selv om dette bildet nå står først på
siden, er det i skrivende stund (november 2002), det siste prosjektet. Bilen
er en '74-modell, første gang registrert i '73, og originalt en 1600
L.

Bilen hadde kun rust i forskjermer + skjermfester. Kanaler,
hjulbuer, front og bakplate + dører er originalt fra 1973 . Det er
aldri sveiset noe på den tidligere !!!!!

Får originallakk i brun metallic, recaro interiør
(grått), Is-motor, 5 gir , oppgradert understell + bremser, 15"
alu. felger, 2" eksos + div. Blir kanskje ferdig til treffet i 2003 og
er sikkert til salgs for rett pris når den er ferdig. (Hvis jeg får
tak i en coupe' som er ok).

Ny oppdatering fra prosjektet i februar 2003: Jeg har kommet
mye lenger på bilen nå enn det bildene tilsier, skrev Kjetil da.

Kun bremser foran og lakk som står igjen, skrev han i
februar, så disse bildene er tatt litt tidligere.

Her er toliter is-motor fra en '88 Sierra på plass, med ditto femtrinns kasse.

Og karosseriet er nylakkert i fargen Arizona Gold.




Her er bilen regga og har allerede vært en sesong på veien.






Sommeren 1993: Dette var grombilen min den gang: Recaro, i.s.-motor,
2" anlegg, 3.44 bakaksel og påkostet over 40.000 i restaurering.

Vinteren 1994: Mye snø, OL, (slik skigreie), og nyoppusset
'74 Taunus.

Jeg bygget komplett turbo-anlegg i denne. Morsomt!! Ca 165
HK.

Etter lakk fra grønn metallic i 1991. Eieren dengang
var Stian, som er medlem nr. 004. Han hadde den i fem år før
han solgte den.

Noen år senere fikk jeg kloa i den etter fire år
med vanskjøtsel, deriblant hvit bengalakk og ett år under noen
bjørker ute på et jorde. Bilen var også skjev i rammevangen
pga veps!!!

Februar 1999: Sånn så interiøret ut etter
fjerning av "teddyfor" og leopard setetrekk heldekket i mugg.

Her begynner det å ta fasong igjen med Recaro og greier.

Her er bilen etter antibengalakk-behandlingen min. PS: det
er grunning under den nye sparkelen, syregrunnet til og med.

Prøving av skikkelig motor! (270 HK). Men!!! Økonomien
sprakk.

Så dette er det foreløpige resultatet. "Drosjemotor".
Sukk.
Her har hovedkarosseriet fått riktig farge etter ett
lag syregrunning og to lag ep-grunning. Så var det fronten som sto for
tur:



Det begynner å ta form, ikke sant?

Ferdig!!! - nesten... Dette er det siste bildet av Taunusen
(kanskje):
Neida, vi har flere bilder av bilen, og flere detaljer om hva som er gjort
med den, men da må du klikke her, for nå
har medlem 004 - Stian - kjøpt bilen!